11 nov. 2011

Julmarknad

Nu har det varit ett tag jag skrev sist, men jag har haft lite semester, med familjen till Holland (Maastricht) och Paris. Jättekul och skönt. Sen efter det har jag inte känt mig inspirerad, men nu tänkte jag flagga lite för julmarknaden vi ska ha den 3e och 4e december i ateljén. Brödlabbet kommer att baka goda julsaker dom dagor och det finns glögg och julkakor till försäljning.

Vi hade haft en liten förhoppning att Brödlabbets lokaler hade varit färdigt nu i december, men allt tar så lång tid. På så många fronter i bygget strular det till eller är det besvärligt, helt otroligt. Många extra mötes, tid på att kontrolerar allt och energi som försvinner som man vill lägga på andra saker. Jag undrar ibland hur det hade gått till om jag hade jobbat så på min tid i AZ, det hade inte varit långvarig..... Nu har vi ju blivit otroligt drillat i den AZ värld, att planera sitt arbete, vara tydligt i kommunikation, vara organiserad och utföra ett hög kvalitets jobb. Kan inte sager att jag ser det på detta bygget...... folk som inte kommunisera, planerar eller kommer när dom ska. Så är det i byggbranshen hör man då....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar