7 maj 2012

Nya gubbar och lite drejat

Nu har jag haft lite tid till att dreja och göra nya gubbar, ÄNTLIGEN! Slutet av denna månad ska jag på rakukurs i Holland, hos Rakuvaria. Så därför behöver jag har några saker producerad och skröjbränd. Sen har jag börjat med nya gubbar, har försökt göra dom i olika storleken, mindra och störrar än vad jag har gjord innan.  Efter torkning målar jag med järnoxider. Är redan spänt på att ser resultated efter bränningen!Kul dag!






Finally sat down and trew some pots and started to make som new "guys". Lots of fun, and it became a productíve day. I will attend a raku course in Holland end of May for which I need to produce some things (12 items), which I now have. And the new guys were as last time fun to make. After drying them, I will paint them with various ironoxides. Already excited to see the result!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar