22 maj 2011

Rakukurs i ateljén

Idag hade jag min första rakukurs i alla blås och regn. Det var en utmaning, när solen var framme blåste det, när solen försvan, regnade det. Så vi fick sätta upp tält och har ugnen under den, men när den nästan blåste iväg fick vi ta bort den (då var solen framme igen). Inget man vill ha på sin första riktiga kursdag för en person man inte känner...... Men som tur tyckte Marie, som var på kurs, att det var spännande och roligt: "om allt gick som det skulle, lär man sig inget". Så sant!

Men dagen blev ändå mycket lyckat och Marie var jättenöjd. Jag också, han med bränna några skåler till mig själv, plus några av Maria´s saker, som tyvärr fick avboka sig för dagens bränning. OCH vi testade om vi kunde ha 3 hyllor på vår ugn, nägot vi inte gjorde förre gång Caroline och jag brände. Och det gick! Så istället för att bränna 4-5 ugner som vi hade behövd för allt detta, blev det bara 2. Det tar lite längre tid för varje ugn, men man får ut mycket mer, så i slutände blir tiden mycket kortare.


Ser dagens resultat på bilder! Slänger också in en bild av mina vackra roser jag fick av min pappa den 6e Maj när han var i Lund. Helt otroligt hur länga dom håller!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar