27 juni 2011

Fynd i ladan

Vi flyttade in i vårt hus i 2007 och hade sagt till dom som bodde i huset innan (ett mycket trevligt äldre par) att vi kunde slänga deras saker dom inte ville ha med sig. Och dom lämnade en del prylar som gamla möbler, byggsaker, fotos (som vi lämnade tillbaka), tyggbiter, mm. Det mesta slängde vi, MEN en sak var mycket trevligt. Det fanns ett gammalt skåp i ladan, som jag inte tyckte var snygg, men den var hel och jag trodde det skulle säkert finnas något därute som tycktte den var fin. Så det blev en Blocket annons. Jag hade öppnad dörrar innan jag lag in annonsen och skåpet var full med en massa papper, tygg, och annat skit. Vilket jag fick ta bort när en person svarade på annonsen. OCH vad kom fram dä?


Ett dockskåp! Helt underbart! Sex olika rum, med hemgjorda möblar, kristalkronor, tavlor, himmelsäng, böcker..... Jag ringde naturligtvisst till dom förra ägare och frågade om dom ville ha det, men jag fick det när dom förstod att jag var så interesserad. Mitt första dockskåp :-), jag kommer i allafal inte ihåg att jag har haft en när jag var lite. Troligen kring 1920, gjord av förra ägarens moster.




Nu har skåpet äntligen kommit inomhus, och jag ska måla den antikvit, ta bort dörrar och sätta en plastskiva istället av dorrar! Nu blir man lite barn igen :-)

1 kommentar:

  1. Vilken skatt du fann, jättefint!! Min e-mail krånglar idag, kl 10 går utmärkt imorgon, ser fram emot att träffa dig igen och njuta av lite lantluft!
    Så fint ditt föregående inlägg var, så underbart att du trivs här och grattis till en ny spännande karriär!
    Kram och ses imorgon

    SvaraRadera