6 feb. 2012

Kaminbränning

Idag var en roligt dag i ateljén, lite tid för mig själv och min produktion. Så jag skapade 2 grodor som jag har en beställning på. Sen körde jag ett försök..... nu när det är så kallt, har man ju kaminen på, så varför inte köra lite keramik bränning i den? Jag satt på lite järnoxid, lagg lite löv i krukan och slängde på sallt. Sen satt jag kruckan med lock rakt in i elden. Spännande. Jag tog ut allt, men det hade inte hänt mycket, så jag brände en gång till, men aluminiumfolja rund kruckan (igen löv och salt i folja). Den brände upp, och det var förtfarende för lite som hade hänt på utan. Så en sista gång, med mycket salt rund. Och det blev OK, men järnoxiden blev faktisk för tydligt jämfört med effekten man fick av salt och rök. Men kul var det, imorgon igen....?








Today was a fun day in the studio! Finally some time for myself and my production. I made 2 frogs that I have an order on. And I did an experiment! Since we have the open fire working due to the fact that it is soooo cold, I burned ceramics in the open fire. Add some salt, leaves, tin foil, reburn a few times and here is the result. I painted on some ironoxide, which became a bit too much compared to the subtle salt and smoke effects. But still, not bad for a first try.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar