19 feb. 2012

Mitt nya projekt

Nu har jag äntligen börjat med ett projekt som jag har tänkt på i flera år, men inte haft tid till. Min man och jag fick en staty på vårt bröllop som en god vän i Holland hade gjord (Josette de Bruin). Hon var en gammal kompis till mina föräldrar, som dog tyvärr alldeles för tidigt. Men hennes keramik statyer var underbart och mycket inspirerande. Jag fasineras alltid av långa smala statyer, och nu har jag äntligen börjat på mina, inspirerad av Josettes kvinna. Jag hoppas att ni blir lika glad och stimulerad när ni ser mina statyer, då har jag nåt mitt mål.







I have finally started a project that has been on my mind for several years now. My husband and I got a ceramic statue for our wedding, made by a good friend from Holland (Josette de Bruin). She was an old friend off my parents, and died unfortunately way too early. But she managed to inspire me a lot with her wonderful work. I am always fascinated by tall and thin statues, and have now finally started working on my own, inspired by Josettes work. I hope that you get as happy and stimulated from my statues, than my goal is reached.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar